Tweede Kamer wil een algoritmemeldplicht voor de overheid

De rijksoverheid, gemeenten en overheidsinstanties die voor besluitvorming van algoritmes gebruikmaken, moeten dat voortaan melden bij een onafhankelijke toezichthouder. Een meerderheid van de Tweede Kamer stemde dinsdag in met dit voorstel van D66 en CDA.
woensdag 25 september 2019 om 00:15 | Door: Nu.nl | Website

Copyright © 2026 6i Alle rechten voorbehouden.

TelefoonBel 6iStuur een bericht